Sunday, July 22, 2012

Каране на кола / Управление на автомобил за НОВАЦИ

Тук са формулирани основните правила и стъпки при потеглането с автомобил.


Педали (от ляво надясно):
1. Съединител
2. Спирачка
3. Газ

Тръгване:
1. Проверяваме дали скоростния лост е изключен, ако не натискаме съединителя и изключваме на нулева скорост
2. При натисната спирачка завъртаме ключа на 3 докато запали и отпускаме ключа и спирачката
3. Натискаме съединителя, превключваме на първа скорост (тръгва се винаги от 1ва), натискаме газта съвсем леееко и задържаме докато се чуе приятно мъркане, а не много газ, след което постепенно леко отпускаме съединителя докато колата започне да тръгва; задържаме малко докато потръгне и след това плавно докрай отпускаме съединителя и оставаме само на газ

Завиване:
1.  Отпускаме педала за газта, ако трябва натискаме и спирачката, за да намалим скоростта
2.  Ако има нужда, превключваме на по-ниска скорост
3.  Завиваме без да преплитаме ръце

Спиране:
1. Отпускаме педала за газта
2. Натискаме съединителя докрай и изключваме от скорост
3. Натискаме леко и плавно спирачката
4. Загасяме колата с ключа

Бележки:
1. Преди да тръгне нагласяме седалката така, че да е удобно да натиснем съединителя докрай, след това слагаме колан
2. Ако имаме възвишение, трябва да подадем повече газ, за да тръгне колата инче може да изгасне и да тръгне надолу. За да не върви надолу, се пуска ръчната спирачка - лоста се издърпва нагоре
3. Ако е пусната ръчната спирачка, колата не може да тръгне, затова и тя се проверява дали е пусната или не
4. При наклон или възвишение винаги се паркира с ръчната
5. Смяната на скоростите винаги става при натиснат съединител
6. Когато искaме да се движим по-бързо превключваме скоростите (предавките), докато се чуе хубав звук от двигателя, а не да го натоварим с ниска предавка като натискаме много газта - така бързо ще прецакаме двигателя

10х Стела

9 comments:

  1. Това са инструкции като за Мечо Пух :D само този, който познава Стела (мен) може да оцени правилно този "роман"... a.k.a. "notes after my very very first car driving" :D :D :D

    ReplyDelete
  2. Много полезна информация. Днес ми беше първия урок по кормуване а до сега не бях сядала на шофьорско място. Не бях се интересувала от шофиране, но реших да карам курса. И понеже всичко ми е объркано след първия урок исках да прочета основните неща за спиране и тръгване. Благодаря ви.

    ReplyDelete
  3. Браво. Много-полезно инфо.

    ReplyDelete
  4. Точно това търсех и загубих толкова много време, докато просто не го написах в Google, тази информация я има само тук и то доста точно и систематично. :) Благодаря

    ReplyDelete
  5. аз пък знам, че колата първо е оставена на 1ва предавка с опъната ръчна. процедурата по потегляне е следната която аз знам - 1во изключваме от скорост, 2ро палим при натиснат съединител ( държи се натиснат защото автомобила запалва по-лесно) 3то пускаме си фаровете 4то мигача 5то превключваме на 1ва предавка и 6то отпускане на ръчната и вече пускаме леко съединителя и същевременно подаваме леко газ и където усетим че съединителя зацепва задържаме подаваме повечко газ, но не много рязка и много силна и след като потегли вече отпускаме съединителя бавно. бавното отпускане се отнася и за втора предавка от трета на горе може и по бързо пускане на съединителя

    ReplyDelete
  6. Благодаря за полезната информация :-)

    ReplyDelete
  7. @Христо.Защо да запалва по-лесно колата с натиснат съединител като е изключена от скорост?

    ReplyDelete
  8. Много благодаря! Наистина полезна информация !

    ReplyDelete