Съвети при купуване на кола на старо - 1
От форума на Волво:
merck_440_1.8mi написа:
Edit: опс,нещо май се е бъгнало лекичко,хайде някой компетентен да копне долния текст и да го прикачи както прецени,а после да редактира поста.
Как да се купи автомобил от тук ли?
С търсене, много търсене.
Първо, имай винаги впредвид, че нововнесените автомобили са избирани предимно за продаване, не за каране. Както правилно отбеляза Разкатан, 60-70 % от внесените коли са били в една или друга степен блъснати, и се поправят с подръчни средства у нас. Останалите 30-40 % пък са с невероятен изминат километраж. И най супер мега ултра хипер почтения автотърговец е върнал километража с минимум 100 000 км.
По принцип като съдя по какъв начин си задаваш въпросите, попадаш в категорията на любимите клиенти на джамбазите,т.е такива, които не знаят какво да гледат.
Запомни - няма внесени в Бг коли, които са карани в Германия от бабички само в неделя сутрин, колкото да отидат на църква. Нормалния километраж изминаван от една кола в Германия е около 40 -50 хиляди за година. Освен ако не е била някаква фирмена, куриерска, или нещо подобно, тогава и 100 хиляди са малко. Как да познаеш на колко километра е една кола - няма начин. По принцип всяка кола има сервизна книжка, ако търговеца не ти я даде, това означава , че книжката е водена редовно, и нямам как да ти я покаже. Ако все пак ти покажат някаква, то обикновенно е такава, която е водена само от първия собственик , докато колата е била в гаранция. В такъв случай я поразгледай подробно, и си направи изводи сам, все пак няма начин през първата година да е минала 70 000 хиляди, а при теб на осмата година да е стигнала до 130 000. Освен това може книжката да е изцяло фалшива, с цел да се направи красива историята на бракмата. На печатите на сервизите винаги има телефонен номер, нищо не пречи да се обадиш и да питаш имали ли са такава кола при тях, не се притеснявай германците са организирани хора и си пазят бумагите дълго време, освен това са и отзивчиви в работата си.
Освен това внимателно огледай около двигателя и отстрани на вратите за някакви забравени стикери по обслужването на колата, там също можеш да видиш километри и дата евентуално. Обикновенно джамбазите много ревностно премахват подобни следи, но знаеш ли, и те са хора, и може да са пропуснали нещо по невнимание. Ако колата е сравнително нова, може да провериш датата на гумите, също става да си направиш изводи, но имай предвид че там карат зимни и летни гуми, и не е невъзможно и на 150 000 да е с оригинални гуми все още. ако колата е стара, пак гумите могат да бъдат известен показател, ако например гумите са от предната година, а са почти свършили, също значи нещо, нали. Другото показателно нещо е състоянието на салона. Ако шофьорската седалка е доста изтъркана и протрита по ръба, който е към вратата това е сигурен признак да стоиш далеч от тази кола. Ако има тапицерия, махни я и виж , в такъв случай съм сигурен, че ще е изтъркано отдолу. Същото важи, и ако скоростния лост и волана са изтъркани от употреба, и за стелките под педалите. Това са долу горе външните признаци.
След това задължително се проверява компресията на двигателя. Няма причина търговеца да го откаже това, освен ако не е сигурен в резултата. Компресията се мери с малко по специален манометър , който го има почти всеки автомонтьор. Освен, че трябва да е в нормите за модела ( което все пак не значи кой знае какво, и за там има цака) компресията трябва и да е еднаква за всички цилиндри, разлика от 10% за отделен цилиндър е много. дотук с километрите.
Сега с външния вид. Ако случайно имаш приятел автобояджия, закарай я при него. Ако е добър, ще може да ти покаже на пръв поглед поправяните места. Джамбазите не обичат да хвърлят много пари по ремонти, и повредите по скоро се маскират, отколкото да се направят като хората. Ако нямаш такъв под ръка трябва сам да се справиш. Първо оглеждаш стъклата. Желателно е всички да са произведени в годината на производство на колата, или предната. Ако колата е произведена в началото на годината, не е ненормално да има стъкла и от тази, и от предната година. Ако има сменяно стъкло, се огледай за причината за смяната.Повтори същата операция и с фаровете и стоповете, ако има различни от оригиналните, пак се оглеждай за причината. Огледай броните от вътрешната страна - няма начин да се скрият следите от лепене от вътршната страна. След това огледай добре гредите на автомобила. Не трябва да има никакви следи от интервенции - изправяне, подбитости, заварки и т.н.
Наличието на такива означава с сигурност, че колата е била поизпъвана. Ако гредите са катонови, огледай местата където се съединяват с купето, наличието на неоригинални заварки означава че са подменяни изцяло. Няма начин да се сбърка заварката от автомат с заварката на човек. Огледай внимателно и всички места по купето, където се съединяват ламарини - страниците на врати и капаци, вътрешната страна на калниците. Наличието на странни заварки, както и следи от развиване и завиване на болтовете на калници, врати и други също трябва да ти проговорят нещо. А, освен това огледай внимателно всички луфтове между врати, капаци, фарове, и т.н. Трябва да са равномерни и симетрични. Ако не са , това означава, че съответния детайл не е бил правилно наместен след интервенцията. Можеш да опипаш и отвътре веждите на калниците за наличие на кит, вестници и друго, но това е сравнително бял кахър. Освен това при пребоядисване на някой детайл колкото и старателно да е облепено наоколо, винаги остава някоя дребна издайническа следа, виж внимателно за такива. Ако надигнеш внимателно гуменото уплътнение(стига да е закрепено с такова) на предното или задното стъкло, също ще можеш да разбереш дали е пребоядисвано наоколо.
Провери и окачването, само че на стенд за преде мост, там сам няма как да се справиш. Освен състоянието на детайлите му, провери и сходимоста на гумите, ако я няма много много, това пак може да значи , че колата е изпъвана некадърно след удар.
Това е по техническата част.
У нас колите се внасят предимно от Германия, Австрия и Италия, по малко от Холандия и Белгия вече. Поради описаните от някои други причини, избягвай внесените от Италия.
Ако колата не е ново внос, имай предвид от какъв човек я купуваш. По голямата част от хората си поддържат колите на принципа - от заплата на заплата, и то ако остане. Използват се предимно части втора употреба, или най евтините възможни нови. Идеалният ти вариант е да я вземеш от човек , който я е купувал от чужбина сам, за себе си, и тук не я е карал много, но за това трябва да имаш лични впечатления, не се доверявай на приказки. Друг вариант е , ако имаш познати из заложни къщи, там обикновенно се спъват коли, ако не друго, поне можеш да разчиташ на доста ниска цена.
merck_440_1.8mi написа:
Edit: опс,нещо май се е бъгнало лекичко,хайде някой компетентен да копне долния текст и да го прикачи както прецени,а после да редактира поста.
Как да се купи автомобил от тук ли?
С търсене, много търсене.
Първо, имай винаги впредвид, че нововнесените автомобили са избирани предимно за продаване, не за каране. Както правилно отбеляза Разкатан, 60-70 % от внесените коли са били в една или друга степен блъснати, и се поправят с подръчни средства у нас. Останалите 30-40 % пък са с невероятен изминат километраж. И най супер мега ултра хипер почтения автотърговец е върнал километража с минимум 100 000 км.
По принцип като съдя по какъв начин си задаваш въпросите, попадаш в категорията на любимите клиенти на джамбазите,т.е такива, които не знаят какво да гледат.
Запомни - няма внесени в Бг коли, които са карани в Германия от бабички само в неделя сутрин, колкото да отидат на църква. Нормалния километраж изминаван от една кола в Германия е около 40 -50 хиляди за година. Освен ако не е била някаква фирмена, куриерска, или нещо подобно, тогава и 100 хиляди са малко. Как да познаеш на колко километра е една кола - няма начин. По принцип всяка кола има сервизна книжка, ако търговеца не ти я даде, това означава , че книжката е водена редовно, и нямам как да ти я покаже. Ако все пак ти покажат някаква, то обикновенно е такава, която е водена само от първия собственик , докато колата е била в гаранция. В такъв случай я поразгледай подробно, и си направи изводи сам, все пак няма начин през първата година да е минала 70 000 хиляди, а при теб на осмата година да е стигнала до 130 000. Освен това може книжката да е изцяло фалшива, с цел да се направи красива историята на бракмата. На печатите на сервизите винаги има телефонен номер, нищо не пречи да се обадиш и да питаш имали ли са такава кола при тях, не се притеснявай германците са организирани хора и си пазят бумагите дълго време, освен това са и отзивчиви в работата си.
Освен това внимателно огледай около двигателя и отстрани на вратите за някакви забравени стикери по обслужването на колата, там също можеш да видиш километри и дата евентуално. Обикновенно джамбазите много ревностно премахват подобни следи, но знаеш ли, и те са хора, и може да са пропуснали нещо по невнимание. Ако колата е сравнително нова, може да провериш датата на гумите, също става да си направиш изводи, но имай предвид че там карат зимни и летни гуми, и не е невъзможно и на 150 000 да е с оригинални гуми все още. ако колата е стара, пак гумите могат да бъдат известен показател, ако например гумите са от предната година, а са почти свършили, също значи нещо, нали. Другото показателно нещо е състоянието на салона. Ако шофьорската седалка е доста изтъркана и протрита по ръба, който е към вратата това е сигурен признак да стоиш далеч от тази кола. Ако има тапицерия, махни я и виж , в такъв случай съм сигурен, че ще е изтъркано отдолу. Същото важи, и ако скоростния лост и волана са изтъркани от употреба, и за стелките под педалите. Това са долу горе външните признаци.
След това задължително се проверява компресията на двигателя. Няма причина търговеца да го откаже това, освен ако не е сигурен в резултата. Компресията се мери с малко по специален манометър , който го има почти всеки автомонтьор. Освен, че трябва да е в нормите за модела ( което все пак не значи кой знае какво, и за там има цака) компресията трябва и да е еднаква за всички цилиндри, разлика от 10% за отделен цилиндър е много. дотук с километрите.
Сега с външния вид. Ако случайно имаш приятел автобояджия, закарай я при него. Ако е добър, ще може да ти покаже на пръв поглед поправяните места. Джамбазите не обичат да хвърлят много пари по ремонти, и повредите по скоро се маскират, отколкото да се направят като хората. Ако нямаш такъв под ръка трябва сам да се справиш. Първо оглеждаш стъклата. Желателно е всички да са произведени в годината на производство на колата, или предната. Ако колата е произведена в началото на годината, не е ненормално да има стъкла и от тази, и от предната година. Ако има сменяно стъкло, се огледай за причината за смяната.Повтори същата операция и с фаровете и стоповете, ако има различни от оригиналните, пак се оглеждай за причината. Огледай броните от вътрешната страна - няма начин да се скрият следите от лепене от вътршната страна. След това огледай добре гредите на автомобила. Не трябва да има никакви следи от интервенции - изправяне, подбитости, заварки и т.н.
Наличието на такива означава с сигурност, че колата е била поизпъвана. Ако гредите са катонови, огледай местата където се съединяват с купето, наличието на неоригинални заварки означава че са подменяни изцяло. Няма начин да се сбърка заварката от автомат с заварката на човек. Огледай внимателно и всички места по купето, където се съединяват ламарини - страниците на врати и капаци, вътрешната страна на калниците. Наличието на странни заварки, както и следи от развиване и завиване на болтовете на калници, врати и други също трябва да ти проговорят нещо. А, освен това огледай внимателно всички луфтове между врати, капаци, фарове, и т.н. Трябва да са равномерни и симетрични. Ако не са , това означава, че съответния детайл не е бил правилно наместен след интервенцията. Можеш да опипаш и отвътре веждите на калниците за наличие на кит, вестници и друго, но това е сравнително бял кахър. Освен това при пребоядисване на някой детайл колкото и старателно да е облепено наоколо, винаги остава някоя дребна издайническа следа, виж внимателно за такива. Ако надигнеш внимателно гуменото уплътнение(стига да е закрепено с такова) на предното или задното стъкло, също ще можеш да разбереш дали е пребоядисвано наоколо.
Провери и окачването, само че на стенд за преде мост, там сам няма как да се справиш. Освен състоянието на детайлите му, провери и сходимоста на гумите, ако я няма много много, това пак може да значи , че колата е изпъвана некадърно след удар.
Това е по техническата част.
У нас колите се внасят предимно от Германия, Австрия и Италия, по малко от Холандия и Белгия вече. Поради описаните от някои други причини, избягвай внесените от Италия.
Ако колата не е ново внос, имай предвид от какъв човек я купуваш. По голямата част от хората си поддържат колите на принципа - от заплата на заплата, и то ако остане. Използват се предимно части втора употреба, или най евтините възможни нови. Идеалният ти вариант е да я вземеш от човек , който я е купувал от чужбина сам, за себе си, и тук не я е карал много, но за това трябва да имаш лични впечатления, не се доверявай на приказки. Друг вариант е , ако имаш познати из заложни къщи, там обикновенно се спъват коли, ако не друго, поне можеш да разчиташ на доста ниска цена.
Comments
Post a Comment