Размисли за маслото на автомобилите
от Berilii на Пет 13 Фев, 2009 4:03
Случайно попаднах на тази тема и не мога просто да си обесня защо някой хора пишат глупости , които са "чули" някъде.
Защо го казвам: Инженер съм точно по гориво смазочни материали и съм провел стотици (ако вече не са надхвърлили и хиляда) различни по тип тестове на масла. Предимно моторни и трансмисионни масла, с добавки както и чисти.
Запомнете едно нещо визкозитета на маслото за един двигател се определя от два ключови фактора:
1.Тип на смазочната система на двигателя(това определя и експлоатационния срок);
2.Околна температура;
За двигатели на Форд (16вентила зетек изпълнение) и страна България оптималното масло е 10W-40(полусинтетика), независимо на колко километра е двигателя. Това масло гарантира старт до -25 градуса целзии и работа до около 60 градуса целзии околна температура. А именно интервала на околна температура за България.
Друго важно нещо е че няма двигател, който да не гори масло, като за нормално се приема до 0.8литра за една смяна, но има едно голямо "но". Когато двигателя е студен кондензира гориво по стените на цилиндрите и то попада в маслото като това обикновенно е фракция с температура на кипене 100-190 градуса целзии, която няма как да се изпари при нормална работа на двигателя защото температурата на маслото никога не превишава 110 градуса целзии и съответно маслото се увеличава като обем, но понеже има и изгаряне на масло нещата се уравновесяват и нормалният потребител си казва "бах да го еба тая кола за 15000 км не пипа маслото", което не е точно така.
Но да почна да отговарям на въпроса "какво се случва в двигател с масло различно от предписаното" в случая 15W-40 минерално.
1.В рамките на 1 до 4 смени на маслото се натрупва смолно отлагане с дебелина измервана в милиметри.
2.Двигателя се износва значително повече заради отлаганията, а също така и заради по-малката устоичивост на окисление на минералното масло.
3.Запушване на хидравлични повдигачи на клапаните и започване на симфонията на тракащите клапани до болка позната на много хора.
4.Не дай боже да сте от късметлиите с променливо газоразпределение, защото при форд се управлява от маслото и просто спира да работи и от двигател 125к.с.(Пума 1.7литра) набързо става под 100к.с. и започват лафовете по адрес на форд, че не вървели толкова добре. Е и аз ако вместо вода пиех кал и аз нямаше да работя, а може и да съм умрял.
5.Най-уязвимото място на двигателя при тази ситуация е разпределителният вал, той понася най-голямо износване защото притока на масло към него драстично намалява като последен във веригата на смазочната система. Виждал съм двигатели със запушени над 50% канали за смазване на разпределителният вал. А това след себе си води неравномерно износване, след което неравномерна работа на цилиндрите,и т.н.
И накрая "почивай в мир мои стари двигателю".
Искам също да обесня и какво означава съкращението 10W-40, защото по-горе видях, че "nehi" го бърка с температура на течливост а двете неща нямат нищо общо.
w-означава че маслото става и за зимният период т.е. всесезонно масло.
10-определя визкозитета при 20 градуса целзии спрямо вода, за случая 10 пъти по-визкозно от вода.
40-определя визкозитета при 100 градуса целзии спрямо вода, за случая 40 пъти по-визкозно от вода.
За добавките на бензиностанциите ще отговоря така: НИКОГА ама наистина НИКОГА не слагаите нищо в маслото си ако искате да карате дълго своя автомобил с текущия двигател. Ще си кажете защо?
Защото 100% от съвременните масла се правят по блендинг технология:т.е. една фирма купува базови масла и пакет присадки точно за това масло като изчисленията са наистина километрични, от кое по колко, защото съществува синергизъм и антагонизъм между отделните присадки в пакета. И когато някои идиот сипе нещо случайно с неизвестен състав в маслото гарантирано му скапва свойствата. И пак "почивай в мир мои стари двигателю".
Е да може и да не е веднага, но е поел по пътя към моргата.
За промивка на двигателя си има специално промивно масло последно беше около 4лв/литъра, не се излагайте да си сипвате керосин, нафта и газ за осветление(които също е керосин), и пак колегата "nehi" пуска дезинформация. Но ми е чудно като пише така дали той ще ви поеме разходите по ремонтите на двигателите.
И накрая, че се поувляках малко някъде нагоре срещнах масло равинол, което съм тествал и не си покрива половината от спецификациите, така че не го хвалете. Маслата примерно на ОМВ нямат нищо общо с Австрия или Европа а са ПРИСТА ОИЛ,те като цяло си отговарят на спецификациата както и търговскат марка Приста,Лукоил(също са приста). Тези масла по нищо не отстъпват на Кастрол,Мотул,Елф,Тотал,Фина,ЕССО. Правят се от едни и същи базови масла и пакетни писадки просто вероятноста да си купите менте на Приста клони към нула за разлика от останалите, на които дори официалните представители за България разпространяват ментета или масла с изминал срок на годност. Аз съм направил своя избор след около 30 теста на мотоно масло в лаборатория и стигнах до следният извод за цена/качество, с които карам личното си фордче 10W-40 полусинтетика на Приста. Смяна на 15000км и промивка на двигателя с промивно масло между всяка смяна на маслото.
Надявам се да не съм обидил някого с поста си (за което се извинявам предварително).
Източник: http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=25417&p=197613
Друго важно нещо е че няма двигател, който да не гори масло, като за нормално се приема до 0.8литра за една смяна, но има едно голямо "но". Когато двигателя е студен кондензира гориво по стените на цилиндрите и то попада в маслото като това обикновенно е фракция с температура на кипене 100-190 градуса целзии, която няма как да се изпари при нормална работа на двигателя защото температурата на маслото никога не превишава 110 градуса целзии и съответно маслото се увеличава като обем, но понеже има и изгаряне на масло нещата се уравновесяват и нормалният потребител си казва "бах да го еба тая кола за 15000 км не пипа маслото", което не е точно така.
Но да почна да отговарям на въпроса "какво се случва в двигател с масло различно от предписаното" в случая 15W-40 минерално.
1.В рамките на 1 до 4 смени на маслото се натрупва смолно отлагане с дебелина измервана в милиметри.
2.Двигателя се износва значително повече заради отлаганията, а също така и заради по-малката устоичивост на окисление на минералното масло.
3.Запушване на хидравлични повдигачи на клапаните и започване на симфонията на тракащите клапани до болка позната на много хора.
4.Не дай боже да сте от късметлиите с променливо газоразпределение, защото при форд се управлява от маслото и просто спира да работи и от двигател 125к.с.(Пума 1.7литра) набързо става под 100к.с. и започват лафовете по адрес на форд, че не вървели толкова добре. Е и аз ако вместо вода пиех кал и аз нямаше да работя, а може и да съм умрял.
5.Най-уязвимото място на двигателя при тази ситуация е разпределителният вал, той понася най-голямо износване защото притока на масло към него драстично намалява като последен във веригата на смазочната система. Виждал съм двигатели със запушени над 50% канали за смазване на разпределителният вал. А това след себе си води неравномерно износване, след което неравномерна работа на цилиндрите,и т.н.
И накрая "почивай в мир мои стари двигателю".
Искам също да обесня и какво означава съкращението 10W-40, защото по-горе видях, че "nehi" го бърка с температура на течливост а двете неща нямат нищо общо.
w-означава че маслото става и за зимният период т.е. всесезонно масло.
10-определя визкозитета при 20 градуса целзии спрямо вода, за случая 10 пъти по-визкозно от вода.
40-определя визкозитета при 100 градуса целзии спрямо вода, за случая 40 пъти по-визкозно от вода.
За добавките на бензиностанциите ще отговоря така: НИКОГА ама наистина НИКОГА не слагаите нищо в маслото си ако искате да карате дълго своя автомобил с текущия двигател. Ще си кажете защо?
Защото 100% от съвременните масла се правят по блендинг технология:т.е. една фирма купува базови масла и пакет присадки точно за това масло като изчисленията са наистина километрични, от кое по колко, защото съществува синергизъм и антагонизъм между отделните присадки в пакета. И когато някои идиот сипе нещо случайно с неизвестен състав в маслото гарантирано му скапва свойствата. И пак "почивай в мир мои стари двигателю".
Е да може и да не е веднага, но е поел по пътя към моргата.
За промивка на двигателя си има специално промивно масло последно беше около 4лв/литъра, не се излагайте да си сипвате керосин, нафта и газ за осветление(които също е керосин), и пак колегата "nehi" пуска дезинформация. Но ми е чудно като пише така дали той ще ви поеме разходите по ремонтите на двигателите.
И накрая, че се поувляках малко някъде нагоре срещнах масло равинол, което съм тествал и не си покрива половината от спецификациите, така че не го хвалете. Маслата примерно на ОМВ нямат нищо общо с Австрия или Европа а са ПРИСТА ОИЛ,те като цяло си отговарят на спецификациата както и търговскат марка Приста,Лукоил(също са приста). Тези масла по нищо не отстъпват на Кастрол,Мотул,Елф,Тотал,Фина,ЕССО. Правят се от едни и същи базови масла и пакетни писадки просто вероятноста да си купите менте на Приста клони към нула за разлика от останалите, на които дори официалните представители за България разпространяват ментета или масла с изминал срок на годност. Аз съм направил своя избор след около 30 теста на мотоно масло в лаборатория и стигнах до следният извод за цена/качество, с които карам личното си фордче 10W-40 полусинтетика на Приста. Смяна на 15000км и промивка на двигателя с промивно масло между всяка смяна на маслото.
Надявам се да не съм обидил някого с поста си (за което се извинявам предварително).
Източник: http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=25417&p=197613
Препоръчвам Ви магазина www.avtomobilni-masla.com
ReplyDeleteхайде без реклами, моля!
Delete