Освобождаване от митницата с Български пощи – никаква организация

Публикувам поща, предвидена за отдел "Жалби" на Български пощи:

===================================

Здравейте,

Пиша ви относно пратка xxxxxxxxxxxx, но с единствена идея услугите, които предлагате, да бъдат подобрени за другите ви клиенти.

Въпросната пратка пристига в пощенски клон на xxxxxxxxxxxx г. . След няколко дни отивам да си я получа, но се оказва, че за нея има начислено мито. Реално това не трябва да бъде така, което е отразено и в документите, които съм изпратил на отдела ви за митническо представяне.

Предположението ми е, че стойността на тази пратка е добавена към стойността на 2 други мои пратки – все едно това е една единствена пратка, и е представена по този начин пред митницата, игнорирайки информацията, която съм предоставил.

Дали е така или причината за грешката е друга, няма значение. На всеки се случва да прави грешки. Жалбата ми е изцяло за процесите при вас след това.

За разрешаване на ситуацията решавам да се свържа със служителите които отговарят за митническото представяне. Според вашия уеб сайт, с тях мога да се свържа на телефон 02 8922699. Имам над 30 опита но този телефон винаги дава заето. В началото предположението ми беше, че натоварването на този отдел е много голямо.

След неуспеха с 02 8922699, реших да се свържа с вашия call center. Служителката каза, че не може да ми предостави информация защо за пратката ми е начислено мито и че единствения вариант, който имам е да съм по-настоятелен за връзка с 02 8922699.

Неуспехите ми за свръзка с 02 8922699 продължиха. В един момент реших да пробвам да се свържа в извън работно време с колегите (ако имат толкова много работа, вероятно остават до по-късно). Дори и вечер, телефона дава заето. Пробвах няколко пъти и през нощта – телефона продължава да дава заето.

Заради горното предполагам, че 02 8922699 е оставен отворен и никой от хилядите ваши клиенти не може да се свърже с въпросния отдел.

За решаване на ситуацията реших да пробвам нов подход. В уеб сайта ви са дадени две електронни пощи за контакти – customs@post.bg и psm.sofia@post.bg . Имам изпратени 15 електронни пощи до тях. Първата е на дата хххххххххх г. Последната е на дата хххххх. (бел. периода е 15 дни) Може да откриете кореспонденцията ми с тях като използвате като филтър електронната ми поща: ххххххххххххххх

Въпреки, че първата ми електронна поща е изпратена на ххххххххх до хххххххх г. не получавам никакъв отговор или обратна връзка на нито едно от запитванията ми. Смятам, че 15 дни е много голям период, при положение че вие изисквате от мен в подобен срок да платя и да взема пратката си.

На дата ххххххххххх получавам обаждане относно въпросната пратка, с което ваш служител казва, че пратка е в пощенската станция (нещо което знам от началото на месеца). Този служител казва, че не може да ми предостави информация защо на пратката ми е начислено мито, при положение, че не трябва, но ми беше предоставен телефон на който мога да получа повече информация. След обаждания на този телефон и се оказва че трябва да звънна на друг телефон и така достигам до телефон 02 8922616.

Същия ден, ххххххххх, получавам позвъняване от пощенската станция, че ако не плата и не взема пратката си, тя ще бъде върната от пощенската станция обратно в централата. След няколко опита успявам да се свържа с 02 8922616, от където ми казват, че не могат да ми дадат информация защо имам начислено мито и единствения човек, който може да ми отговори е Александър Александров, който е в отпуск на тези два дни и мога да се свържа с него на третия ден. 

От пощенската станция ми казват, че пратката ми ще бъде върната в централата освен ако нямат информация от другите отдели за това, че съм стартирал процедура по запитване и по разплитане на ситуацията с начисленото мито.

Искам да благодаря на служителите на пощенската  станция, служителите на отдел рекламации и служителката на телефон 02 8922616, които в същия ден успяха да направят така, че пратката ми да остане там още два дни – когато ще мога да се свържа с г-н Александров.

За съжаление на въпросния ден имам 9 опита да се свържа с 02 892 2616 и нито един от тях не е успешен.

Надявам се този текст да помогне за подобряване на процесите при вас, но аз лично се отказвам от тази пратка, защото нервите и времето ми струват повече от нея.

Лично за себе си вероятно вкарването на следващите ми пратки вече няма да е през България, което значи, че ДДС-то на стоките ще заплащам на други държави. Все пак процедурите (в Англия например) са много по-улеснени (дори и за българи! дори и дистанционно!) и въпреки това, че ще плащам двойна такса за транспорт, ще си спестявам всички разправии, които имах с споменатата пратка.

<име>

===================================

Български пощи имат система за жалби, но поради сериозни проблеми с нея така и не успях да изпратя горната жалба. (страницата блокира, въведени полета от клиентите се трият или заместват, няма яснота какво трябва да се запише в някои задължителни полета) Вероятно и други хора не могат да изпратят своята жалба до Български пищи…. Или се отказват при някои от многобройните проблеми описан по-горе.

За финал имам един въпрос: Политиците ли са виновни, че болшинството от българите получават ниски заплати?

Comments

Popular posts from this blog

Аптеки в София приготвящи лекарства по рецепти

Полигони в София

Активиране на българска фонетична клавиатура при Android телефони